Passiflora w ogrodzie

Gdzie powinno się uprawiać męczennicę? Dowiedz się jakie wymagania ma passiflora. Właśnie kupiłam Passiflorę ( męczennicę ). Pani, która ją sprzedawała twierdziła, że można ją posadzić do gruntu ( u niej przeżyła zimę i kwitnie )- tylko, że niestety istnieje prawdopodobieństwo, że jednak nie przetrzyma zimy.


Ja bardzo chciałabym spróbować posadzić ją w ogrodzie.

Kopia Podobne PASSIFLORA W OGRODZIE - interesujące porady, artykuły, informacje i zdjęcia związane z passiflora w ogrodzie. Passiflora powstała z połączenia słów passio – cierpienie – i flos – kwiat. Męczennice pochodzą z lasów deszczowych porastających tropikalne rejony obu Ameryk, Australii, Azji i Afryki. Należą do rodziny męczennicowatych Passifloraceae. Są to wieloletnie, bardzo długie pnącza o drewniejących pędach.


Ciekawe porady nie tylko naszych użytkowników. Passiflora , po polsku zwana męczennicą, to roślina ściśle związana z Wielkanocą – jej oryginalne kwiaty przedstawiają symbolicznie Mękę Pańską.

Passiflorę można z powodzeniem uprawiać jako roślinę doniczkową wystawianą latem na balkon czy taras. W tym roku wraz z doniczką zakopałam w ogrodzie - znowu kwitnie i zastanawiam się, czy zostawić ją na zimę w gruncie, czy przenieść do domu. Dodam, że cały czasu uprawiam jedną passiflorę - to znaczy z pierwszej sadzonki pobierałam pędy i wkładałam do wody, gdzie bez problemu się ukorzeniają.


Nasiona pobieramy z owoców, których skórka ma brązową ( Passiflora ligularis), purpurową ( Passiflora edulis purpurowa) lub żółtą ( Passiflora edulis flavicarpa) barwę i łatwo. Pnie się jak szalona po ścianie (posadzilam ja w ogrodzie ) W tym roku zakwitla, ma mnóstwo pąków, póki co kwiaty tylko 2. Lato passiflory powinny spędzać na zewnątrz (na balkonie, tarasie lub w ogrodzie ), w miejscu osłoniętym od wiatru, ciepłym i słonecznym. Takie warunki sprzyjają bujnemu kwitnieniu, gdyż pąki kwiatowe zawiązują się tylko wtedy, gdy temperatura powietrza wynosi latem ok.


Męczennica błękitna - kwiat Męczennica błękitna - pnącze Męczennica błękitna ( passiflora , kwiat męki pańskiej) Męczennica błękitna, passiflora , kwiat męki pańskiej. TOP najcześciej czytanych. Bluszcz (Hedera) - pnącze do ogrodu i domu.


Gardenia - piękny kwiat doniczkowy. Tej rośliny nie sposób pomylić z żadną inną. Męczennica cielista, znana również jako męczennica krwista lub po prostu passiflora , to pnącze. Zachwyciła mnie szczególna, egzotyczna uroda kwiatów męczennicy.


Trochę trudu zadałem sobie aby zebrać jak najwięcej informacji o tych pnączach i wymaganiach uprawowych.

Pomimo surowych gatunków klimatycznych, znacznie odbiegających od tych, które panują w strefie podzwrotnikowej, passiflorę można uprawiać nie tylko w domu, na parapecie lub balkonie, lecz również w ogrodzie. Męczennica lubi stanowiska ciepłe i słoneczne oraz dużą wilgotność powietrza. W zimie przetrzymywałam ją w piwnicy bo w gruncie nie ma szans przetrwać.


Wyczytałam gdzieś, ale po czasie Smile że należy ja przycinać, wtedy kwitnie. Ja mojej nie podcinałam podczas wzrostu, może dlatego nie miała kwiatów. Myślę, że można ją wysadzić do ogrodu , ale póki co w doniczce, w razie . Po przeanalizowaniu kwiatów i oznaczeniu rośliny stwierdziłam, że jest to właściwa męczennica olbrzymia opisywana w literaturze.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić brykiet z trocin

Furadan cena

Rośliny balkonowe zwisające zielone