Sprzęgło kłowe zastosowanie
W sprzęgle tym dwie tuleje tworzące człon czynny (1) i bierny (2) zazębiają się. Człon bierny ma swobodę przesuwania się w kierunku wzdłużnym wału będąc połączony z nim wielowypustowo. Różnią się one maksymalną średnicą rozwiertu a odpowiednio do wielkości przenoszą ten sam moment obrowy przy zastosowaniu tego samego łącznika elastycznego.
Dzięki zastosowaniu w sprzęgłach kłowych TRASCO trwałego materiału są . Zmiana biegów bez sprzęgła. Rozmiary oraz ilość kłów .
Podatne sprzęgło kłowe tz SVzostało skonstruowane i wyprodukowane do stosowania jako sprzęgło łączące. Możliwość zastosowania w atmosferze wybuchowej została atestowana przez zaświadczenie. W budowie maszyn poprzez sprz sprzęgło rozumie się urządzenie (mechanizm) służące do łączenia ze sobą dwóch wałów celem przeniesienia momentu skręcającego bez zmiany jego wartości i kierunku. Przykładem sprzęgła luźnego prostego jest sprzęgło kłowe. Rzeppa, stosowany do napędu kół . Wkręt ustalający dumieścić po stronie rowka wpustowego.
W celu zapewnienia bezawaryjnej pracy sprzęgła , powinno ono zostać dobrane zgodnie z zaleceniami dla danego zastosowania. Sprzęgła luźne przegubowe. W przypadku zmiany warunków pracy (moc, obroty, temperatura itp.) należy ponownie zweryfikować dobór i zastosować.
Jest to sprzęgło do zastosowań w mechanizmach, gdzie konieczne jest bardzo precyzyjne odwzorowanie przeniesienia momentu obrotowego, a sprzęgła te posiadają określoną charakterystykę pracy. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów przenoszenia momentu jest zastosowanie sprzęgieł kłowych. Poprzez kły ustawione czołowo w sprzęgle, następuje zazębienie się sprzęgła, co powoduje możliwość przeniesienia momentu obrotowego z silnika na przekładnię, a z przekładni bezpośrednio na mechanizm. Zdolność do kompensacji odchyłek wałów można rozszerzyć przez zastosowanie dwóch wkładek elastomerowych rozdzielonych wkładką dystansową.
Taki zabieg wydłuża sprzęgło i zwiększa dwukrotnie jego elastyczność. W rezultacie powstaje tzw. Zakres momentu obrotowego od - 525Nm. Dla wałów o średnicy od - 55mm. Opcjonalne wykonanie na wał z klinem.
Zapewniają dobre tłumienie drgań i kompensują niewspółosiowości wału. Właściwości sprzęgające mogą być modyfikowane przez zastosowanie różnych łączników sprzęgła. Bezluzowe sprzęgła kłowe z piastą rozprężną i zaciskową. Jesteśmy dystrybutorem sprzęgieł elastycznych, przeciążeniowych, czy wałów odbioru mocy firmy Centa.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz informacjami na temat drgań skrętnych. ZASTOSOWANIE : CLAAS JAGUAR 6, 6, 6, 6, 6, 6, 800.
Komentarze
Prześlij komentarz