Skrzynia cvt audi opinie

Multitronic to nic innego jak przekładnia bezstopniowa ( CVT ). Oznacza to więc, że przenosi ona moc z silnika na koła za pośrednictwem metalowego łańcucha i dwóch kół pasowych złożonych z dwóch stożków. Z opinii użytkowników wynika, że skrzynia jest bardzo przyjemna w eksploatacji. W poprzednim artykule pisałem o ogólnym schemacie konstrukcji skrzyni bezstopniowej typu CVT.


Co ważne, wbrew obiegowym opiniom możliwe jest zestawienie takiej skrzyni biegów z benzynową jednostką doładowaną.

Skrzynie biegów CVT - jakie mają wady i zalety? Dla kogo są one lepsze niż zwykły automat, czy manual? Przedstawiam moją opinię o tych przekładniach. Kierowca może zmieniać owe „biegi” lewarkiem lub np. Takie rozwiązanie wprowadziło m. Z reguły w trybie „normalnym ” skrzynia zachowuje się jak klasyczne CVT – czyli utrzymuje stałe . Wyższych wartości przekładnie tego typu nie są w stanie.


Niestety, konstrukcje typu CVT nigdy nie cieszyły się ani przesadnym zainteresowaniem, ani dobrą opinią kierowców i specjalistów.

Dlaczego skrzynie CVT nie zyskały popularności? Najbardziej awaryjne skrzynie biegów - Skrzynia biegów to skomplikowany podzespół auta. Nazwa handlowa: CVT Wybrane. Typ: dwusprzęgłowa, 7-biegowa. Wybrane modele z tą skrzynią : Audi A A Q5.


Nawet Audi (multitronic) nie zachwyca. Główną wadą jest wchodzenie silnika na obroty. Zwróćcie uwagę, że Toyota, Nissan czy Subaru - zlewają dwusprzęgłówki i twardo stoją przy cvt.


Przy tym Toyota ma przecież na swoje. Nowe skrzynie CVT mają opinię niezawodnych. Jest jednak jeden wyjątek. Jeszcze jeden fil pokazujący jak działa skrzynia biegów multitronic.


Rzeczywiście, o tej skrzyni przeważają negatywne opinie , szczególnie o tych w pierwszych latach. Ciężko poradzić, ale należy uważać. Gdyby była tania oferta z małym przebiegiem to bym sie skusił.


Audi postanowili zaoferować swojej klienteli, jak wówczas sądzili, idealne rozwiązanie – skrzynię biegów, której obce są wszelkie przywary klasycznych konstrukcji – szarpanie, powolna reakcja na ruch pedału gazu, czy wyraźne pogorszenie osiągów.

Postawiono na skrzynię CVT , . W pozostałych wariantach z łatwością można pomylić go z relatywnie trwałym Tiptronikiem - skrzynią. Taka konstrukcja kół pasowych sprawia, że średnica, na której pracuje łańcuch, jest zmienna. S-Tronic to dual clutch czyli z podwojnym sprzeglem, 7-stopniowa.


Ta pierwsza pracuje bardzo plynnie. Pierwsze egzemplarze nie byly . W samochodach stosują je prawie wyłącznie producenci japońscy. Dziś nie używa się już pasów gumowych, elementem przenoszącym moment jest klinowy . Zestawienie najbardziej awaryjnych skrzyń automatycznych. Zobacz, jaki automatów unikać, by nie narazić się na koszty.


Jedną z zasadniczych wad tłokowego silnika spalinowego jest dość ograniczony zakres prędkości obrotowych, przy których może on efektywnie pracować. W tym celu konieczne jest stosowanie przekładni o określonej ilości biegów. Rozwiązaniem, które ma nieograniczoną ilość przełożeń jest skrzynia bezstopniowa typu . Proszę o opinie na temat samochodu Audi ASportback 2. Chodzi mi przede wszystkim o informacje na temat awaryjności i kosztów serwisowania silnika i skrzyni biegów - multitronic pod tym względem to dla mnie niewiadoma.


W praktyce jednak ten „ciekawy” mechanizm jest drogi w naprawach, dlatego decydując się na auto z dwustopniowym automatem musimy mieć pewność, że awaria czeka nas nieprędko. Nissanach czy Toyotach (oznaczenie CVT ).

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić brykiet z trocin

Furadan cena

Rośliny balkonowe zwisające zielone