Saletra amonowa czy wapniowa

SALETRĄ AMONOWĄ I WAPNIOWĄ. W PLONOWANIU UŻYTKU ZIELONEGO. WYNIKI WIELOLETNICH DOŚWIADCZEŃ. Instytut Technologiczno-Przyrodniczy w Falentach, Zakład Ochrony Jakości Wody. Słowa kluczowe: doświadczenia wieloletnie, efektywność nawożenia, .

Taniej na wiosnę wychodzi zdecydowanie saletra amonowa. I ją należy stosować wczesną wiosną a nie mocznik. A nie będę tłumaczył dlaczego. Bo jeśli ktoś chcę się nazywać rolnikiem to w ogóle takich durnych pytań nie powinien zadawć tylko usiąść troche do książek :rolleyes:. Jest to nawóz azotowy uzupełniony wapniem i magnezem.


Obecnie znaczenie magnezu i . Gardenarium napisał(a)Nadaje się też do nawożenia innych roślin nie tylko trawnika. Dubelek mi się przytrafił;) To może zapytam - a pod iglaki też?

Ja intensywnie zabieram się na renowacje swojego trawnika - na razie w teorii Mam pytanie odnośnie pierwszego wiosennego nawożenia wyczytałam że saletrą wapniową ale gdzie indziej piszą że amonową Czym nawozić trawnik zaraz zasianiu trawki? Na wiosnę zrobiłem nawożenie florovitem do trawników, a teraz mam pod ręką worek saletry amonowej ( wapniowo -magnezowej). Czy nie zaszkodzę trawnikowi jeżeli ją zastosuję . Opakowanie: worki kg lub worki BB 5kg lub worki kg.


Stosowanie: nawóz saletra amonowe zawiera azot. Kolejne nawożenia powtarzamy systematycznie co 3-tygodnie do końca lipca stosując nawozy wieloskładnikowe Możemy stosować zarówno nawozy doglebowe jak i dolistne lub wymiennie. Ostatnią dawką nawozu, jest . Kolega polecił mi saletrę amonową, a w sklepie poradzili, że lepsza będzie saletra wapniowa, którą wysiałem, jak opisałem wyżej.


Mijają dwa tygodnie i chcę powtórzyć zabieg. Zastanawiam się więc, czy wysiać saletrę amonową, czy wapniową , czy też siarczan amonu, jak sugerowała Laura, a może . Do kiedy mozna sypac te nawozy zeby mi trawa spod sniegu nie wyrasala. NAWÓZ WE – AZOTAN WAPNIA N 1(CaO 25).


Do nawożenia pogłównego nadają się nawozy jednoskładnikowe zawierające tylko azot ( saletra amonowa , saletrzak) lub dwuskładnikowe zawierające azot i inny pierwiastek, np. Dobrymi do nawożenia szczególnie roślin ozdobnych i . Ja stosuję taką mieszankę: mocznik. Jakiś gotowy preparat godny uwagi?

Wyczytałam, że ludzie sypią też saletre amonową , że to niby najlepsze, ale tam chyba oprócz amoniaku nic nie ma. Po zastosowaniu saletry wapniowej trzeba sprawdzić, przed kolejnym nawożeniem ponownie odczyn gleby. Azot stymuluje rozwój częsci zielonych. Nawóz ten zawiera łatwo przyswajalny azot w formie azotanowej, oraz również łatwo przyswajalny wapń.


Saletra amonowa – po pierwszym koszeniu pobudzi trawę do wzrostu zawarty w niej azot (). To on sprawia, że darń dobrze się krzewi, jest trwała i ma ładny kolor. Fosfor i potas – pomogą wczesną jesienią magazynować . YaraLiva Tropicote Saletra wapniowa 25kg.


Nawoziłem co roku trawnik saletrą i azofoską wszystko pięknie ładnie bez najmniejszych zastrzeżeń (polecam takie nawożenie) jednak przestawiłem sie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak zrobić brykiet z trocin

Furadan cena

Rośliny balkonowe zwisające zielone